Monday, 6 March 2017

Sakit Bila Tak Mampu......


part 2 >>>>>>>



Aku nak tanya laa...

"Ko rasa berbaloi ke buat baik sebab nak bagi ko nampak baik???
 haaa.....?
Berbaloi......???

"Aku?"

Aah memang selalu terdetik..

Bila aku buat baik je aku nak orang nampak aku BAIK!

MEMANG!!!

PUAS?!

TAPI....

Aku nak.... Bila aku buat benda baik.... Aku nak benda tu kekal dalam diri aku!

Bukan bermusim!

Bukan ikut mood!

Sebab tu aku buat benda baik.

Biar benda tu lekat terus kat jasad aku.. Tapi last-last... tanggal jugak!!!

Sebab tak ikhlas???

Ikhlas tu ape?? Makanan?? Boleh main order je kat kedai?! sebungkus 3 ringgit! Bang, kasi bungkus ikhlas 1 guni. Nak buat stok ibadah bulan puasa sebulan!! haa?? amacam? bo%#ok

Aku tau.. Aku selalu ingat...

Buat baik tu memang payah nak ikhlas masa mula-mula.

Sebab dalam hati selalu nak orang tau yang kita ni baik.

Tapi, lama-lama...

Dia akan ikhlas sendiri.
Ikhlas tu datang sendiri.

Tapi TAK!!

Dah beribu kali buat baik pon tetap nak orang puji.... Tetap nak orang tengok....

Padahal setiap kali aku nak buat baik, aku niat...
LILLAHI TA'ALA

Aku tak tau la sebab niat tu tak lekat kat hati ke ape..


YA! 

Aku memang nak orang nampak aku baik..

TAPI bukan dengan mata....

DENGAN HATI!

Tapi tak boleh...

Mata jugak yang aku dok harap-harapkan


Kan payah!!?


0 comments:

aNDa KLiK aNDa HeBaT!!!