Saturday, 4 March 2017

Jadi Orang Lain.....


Sampai bila aku nak menipu???

Sampai bila aku nak jadi orang lain??...        ?

Bila masanya aku nak jadi diri sendiri...???

B.I.L.A....?      ??

Tapi masalahnya.......... diri aku sendiri pon aku tak kenal....

Semua benda (baik) yang aku buat. mesti nak bagi orang lain tengok..... Padahal.. Ikhlas tu.... Bila ko tak mengharapkan apa-apa balasan selain ..............

Arghhhh!!

AKU STRESS!! AKU STRESS SANGAT.... SANGAT!

Aku selalu fikir
               >> benda yang aku nak je selalu aku tak dapat

Aku selalu ingat
               >> benda yang best-best je mesti dapat kat orang lain


AKU???

Kalau dapat pon, semua benda tu orang lain dah pernah rasa ataupon orang lain dah biasa jumpa.


Bersyukur??
Agak-agak?????

Aku ingatkan bersyukur tu senang je...
Apa yang ko dapat tu terima je dengan senang hati sebab??

Sebab yang ko dapat tu ntah-ntah ramai lagi yang tak sempat merasa...
Ko patut bersyukur...

Aku ingat macam tu je... tapi tak!

Mula-mula memang ko terima je... Dan ko rasa bertuah sebab ko dapat.... Tapi..

HATI KO TAK PERNAH PUAS MASALAHNYA!!

Sebab apa??

Sebab ko nampak, sekeliling ko penuh dengan benda yang ko rasa hebat-hebat...

KO RASA!!

Agak-agak bila dah dapat, ko rasa benda tu hebat ke???

Biasa je kan???

Itu laa yang orang lain rasa.

Tapi....

Tapi.....

Tapi....


Sebab bukan ko yang rasa, selagi tu la ko rasa benda tu hebat.

Aku bukan nak sangat benda-benda macam tu...
Tapi kalau boleh aku taknak dikelilingi dengan benda-benda yang mengganggu kepala otak aku!!

Benda-benda yang mengganggu emosi aku!

Benda-benda yang buat aku tak tenang! tak tenteram! Berserabut!!

Sebab.............. Aku tak suka!

Sebab............. Aku tak nak tertekan!


Aku benci bila aku kena hadap benda yang aku tak boleh nak dapat (walaupon aku nak sangat-sangat)

ataupon bukan aku nak sangat pon...
tapi sebab orang lain boleh dapat senang-senang, aku pon NAK!

Benda tu pon bukan penting sangat pon - kalau penting pon bukan setiap masa

Tapi sebab aku kena hadap benda tu hari-hari...!! hari-hari!!

Aku tau...

Itu...

Nafsu semata-mata....

Nak buang nafsu, MUSTAHIL! nafsu pon penting gak!

Tapi nak kawal t.......



AKU TAK SUKA STRESS!

AKU NAK KEPALA OTAK AKU BEBAS!

AKU TAKNAK BENDA LAIN KAWAL AKU!

JANGAN 'PAKSA' AKU BUAT BENDA YANG TAKDA KAITAN DENGAN AKU!!!

JANGAN BUAT AKU JADI ORANG LAIN..

                                                                                                                            ------->part 1


0 comments:

aNDa KLiK aNDa HeBaT!!!