Wednesday, 28 November 2012

Bidadari, Tulang Rusukku~~ [Part 3]





“wey! Asal ko senyum sorang-sorang?”

“hah!? Bile mase plak? Aku tengah tahan kentut ar” –adeh! Kantoi pulak! Malu..malu…

“banyak la ko punye kentut. Pelik la aku tengok ko nie. Asik senyum sorang-sorang je. Ko ingat kat sape?”

“mane ade aku senyum. Pandai-pandai je ko ni.”

“hmm lantak ko la.”

                Safwan telah lama menyedari tinggah laku pelik Aizal. Dia tahu Aizal menyembunyikan sesuatu Adaripadanya. Tapi, demi menjaga hati kawannya, dia tidak terus mendesak Aizal daripada berterus –terang.

“apa ko buat kalo ko da suka kat seseorang tue” Tanya Aizal.

Safwan tersenyum. ‘huh! Dah agak dah. Mesti pasal awek!’

“emm, jumpa dia…”

“pastu?”

“ajak la dia kawen! Hahaha….” Safwan ketawa.

Dush! –hah! Amek ko.. kan da kene sebijik. Gila betol! Agak-agak ar nak bagi cadangan pon. Bagi idea korek dari lubang taik ke ape. Tak masuk akal langsung!

“adeh! Sakit la” safwan menggosok-gosok pahanya.

Padan muka!

“ngeng la ko. Aku siyes nie” marah Aizal.

“abes tue, takkan ko suka je? Taknak kawen?” safwan masih lagi menggosok-gosok pehanya. Sakit di peha berkurangan.

“memang la nak kawen. Tapi takkan la terus redah macam tue. Logik ar ckit” marah Aizal lagi.

“hmm payah la cakap ngan ko ni” Safwan mengeluh.

Aizal belum berpuas hati. “ko kan dah kapel…..”

“so?”soal Safwan.

”citer la..”

“citer ape?” Safwan sengaja menguji Aizal.

“hish! Ko ni.. paham-paham je la..”

“ntah! Tak paham!” Safwan mengusik.

“kang…” Aizal mengangkat penumbuk. Sekadar mengacah.

“ok! Ok! … rilek ar. Ckit-ckit nak tumbuk. Hampeh la ko nie. Emm apa ko tanya tadi? hehe” Safwan masih lagi mengusik. Dia tahu kawannya itu takkan tumbuk betul-betul pon. Tadi pon sekadar tumbuk olok-olok je. Tak sakit sangat pon.

Aizal sekali lagi mengangkat penumbuk. Tapi kali ni menghayun sedikit kearah paha safwan. Safwan cepat-cepat berdiri. Mengelak pahanya daripada menjadi mangsa untuk kali kedua.

“Ish! Asik nak tumbuk je je kejenye. Ok fine! Ko nak taw camne aku bley kenal ngan Balqis kan? Ok . cerita die macam ni….” Safwan memulakan mukadimahnya. “eh kejap! Bukan ko dulu kate ko tak suka kapel-kapel ke?” Safwan berhelah. Sengaja untuk tidak meneruskan ceritanya.

“bila mase pulak aku kate aku nak kapel?” tanya Aizal.

“abes, buat pe ko nak suro aku citer pasal aku ngan Balqis?”

“aku saje je nak taw citer ko tue. Mane taw dapat ilham cara nak tarik perhatian awek yang aku suka ni. Alaa.. ko citer je la. tak payah nak tanya banyak-banyak” Aizal seperti dapat menghidu helah Safwan.

“tapi…” Safwan cuba untuk mengalih perhatian Aizal.

“Dah! Dah! Citer cepat. Kalo tak, aku taknak belanja ko KFC malam karang” aizal mengumpan.

“yelah.. yelah..” Safwan sekali lagi mengeluh. ‘hampeh! Tak menjadi trick aku. Takpe la janji dapat makan KFC malam nie. Hehehe. Chantek!’


Bersambung..




0 comments:

aNDa KLiK aNDa HeBaT!!!