Wednesday, 2 November 2011

Ramlee Awang Murshid (RAM)

Haaa... Ni lar dier novel2 karya Ramlee Awang Murshid.. Nampak menarik kan?? Kesemua novel karya RAM nie berunsur Thriller. Dan aku sebagai peminat novel thriller sangat meminati kesemua novel karya RAM nie walaupon ade sebahagiannye aku blom ade agy.. 

FAKTA AKU DAN NOVEL-NOVEL RAM
1)   Novel RAM yang mula2 aku beli ialah TOMBIRUO TERAKHIR..
2)   Aku mula meminati novel karya RAM nie selepas tertarik dengan TRILOGI novel (Bagaikan Puteri - Cinta Sang Ratu - Hijab Sang Pencinta) * mase nie tak taw lagi ade sambungan selepas 3 novel nie



Sekarang jom review satu-satu novel RAM nie...


Diterbitkan pada 1995 
Penerbit: Dewan Bahasa & Pustaka
Sinopsis: -


Diterbitkan pada 1998
Penerbit: Alaf 21
Sinopsis: -
Diterbitkan pada 1999
Penerbit: Alaf 21
Sinopsis: -


Diterbitkan Pada 2000
Penerbit : CESB
Sinopsis: -



Diterbitkan Pada 2001
Penerbit : Alaf 21
Sinopsis: -












yang laen-laen tue nanti larr aku sambung... da ngantuk nie... mase untuk membuta lak.... nyte... 



6 comments:

Anis Nabilah said...

eh minat RAM ke hahah sama2 ngan kita :D Cinta Sang ratu,Bagaikan Puteri,Tombiruo,ungu karmila,ranggau,satu janji jer baru sempat baca :P

h'zulproperty said...

yup.. minat sangat.. djadi novel wajib beli.. huhu... (haish! susa la xde button reply nih!)

Cik Tetra said...

best2..sume koleksi RAM da bace..sangat awesome!! :D

h'zulproperty said...

kan..?kan..? lagi2 yang maen imaginasi.. memang gempak habes!

Anonymous said...

jgn lupe novel bru da kuar ..
fiksyen 302 .. jgn lupe beli ..

h'zulproperty said...

taw2.. terbaekkk!!

aNDa KLiK aNDa HeBaT!!!