Thursday, 10 November 2011

Konsert Kucing. MEOWWW!! MEOOWWW!!!

Lead Guitar
Vocal + 2nd Guitar
Drummer
Bass
MANAGER



Bab 1: Jiran Dan Kucing
               Hari nie aku nak citer pasal kucing yer… aku sebenarnye daripada kecik memang minat kat kucing.. maklumla.. kucing kan binatang yang tersemula jadi comel… sebenarnye aku nie tetibe je citer pasal kucing bersebab.. sebabnya ialah jiran bawah rumah aku tempat aku sewa ade bela kucing.. actually bukan kucing dye pon.. kebetulan kucing tue bunting.. nak beranak.. so mamat nie sediakan la sangkar kucing bagi keselesaan anak2 kucing tu membesar.. so sekarang nie anak kucing tue pon da besar.. umo da  2 bulan.. da boleh jalan2 pon.. aku plak hari2 dok maen ngan kucing.. mane taknye, da tak dapat nak bermanja ngan kucing kat umah, kucing kat sini pon jadi la.. anak kucing tue ade 4 ekor semuanya n semua sekali cute.. Cuma sekarang nie aku takot jugak la, pasal sangkar kucing tue diletakkan kat tangga..  tempat orang nak lalu lalang.. anak2 kucing tue pon dah makin lasak.. silap hari bulan, kene sepak ke ape ke tak ke naya.. mane la taw ade yang tak suke kat kucing.. lagi2 kucing2 tue menghalang laluan.. da la jalan plak da memang sempit.. aku bukan nak kutuk orang yang tak suke ngan kucing.. bukan jugak nak menyindir..  sesape yang terase tue, minta maaf la ye.. xde niat pon.. oke, berbalik kepada anak kucing tadi, aku respek sebenarnye kat jiran aku nie.. secara sukarela dye tolong kucing tue.. siap bagi sangkar.. pas tue siap ade frieskies lagi.. peh.. memang terbaik ah.. respek sama lu bro..



Bab 2: Sape Bela Kucing Sebenarnye??
Aku nie kalo ikotkan daripada kecik memang hidup ngan kucing.. sebabnye dari kecik family aku memang bela kucing.. dan yang best nye, sebab kan aku dok kat kampong, byase nye kucing2 yang dibela di takkan dikurung.. so ‘diorang’ memang bebas ar nak gerak ke mana.. sepanjang aku bela kucing nie, paling banyak aku ‘ternak’ kucing ade la dalam 11 ekor dalam satu2 mase.. yang besar dalam 5 ekor yang kecik 6 ekor.. kebetulan mase tue ade 2 ekor kucing vetina.. dan 2,2 sekali beranak walaupon xserentak.. memang pening ar kepale nak jage especially bapak aku coz bapak aku aku yang hari2 bagi makanan kat kucing.. so kesimpulannye, bapak aku la yang bela kucing, bukan aku…. Hahahaha=D..



Bab 3: Rutin Harian Seorang Kucing
Kucing kat rumah aku nie memang dari kecik dilatih waktu makan.. mase kecik oke lagi, dye byase tak makan just minum susu ibu dye je.. tapi dah besa ckit, dye akan mula ikot tabiat kucing2 besa.. waktu pagi, kumpul ramai2.. makan sama2.. dalam satu hari, ayah aku bagi makan tiga kali.. pagi, tengah hari, petang… malam pandai2 la dorang.. xde la kejam kan sebab kucing tue bukan duduk terkurung.. boleh sangat kalo nak ‘memburu’ malam2.. byase nye makanan kegemaran ‘diorang’ nie tak lain xbukan tikus.. bila piker balik jijik jugak la biar kucing tue makan tikus.. tapi nak buat camne.. dah tue rezeki ‘diorang’.. laen lar kalo aku pon join makan same2 ngan kucing tue.. Nampak sangat aku lagi bodo dari kucing tue…. Mwahahahaha=D..



Bab 4: Anjing Ji_neus(Genius), Kucing Ji_nak..
Kucing ngan anjing 2,2 binatang peliharaan.. tapi beza nya aku xde la da bela anjing buat pet.. (giler ngko! Nak mampos! Dan sebagainye)..haha.. tapi bezanye (ulang balik ayat tadi), kucing nie bagi aku la susah sikit nak latih.. kalo cam anjing, bile suroh duduk, dye duduk.. bile suroh lari, dye lari.. tapi kalo kucing, haram.. mampos nak lari..



Bab 5: Konsert Kucing
 Cuma kucing nie peka kalo latih bab2 makan.. yang nie memang hampeh.. asal makan laju je. Mengalahkan aku.. bunyi je pintu tebukak, cepat2 ‘diorang’ ramai2 serbu.. padahal bukan nak bagi makan pon.. saje je buat gimik.. hahah=D.. so memang tue la kelebihan kucing.. sangat peka kepada makanan!! N lagi bagus, tak payah latih pon sebenarnye, macam aku cakap tadi, bile da besa sikit anak kucing dye akan tiru cara kucing besa.. bile time waktu makan, ‘diorang’ akan kumpul sama2 sambil mengalunkan lagu2 berirama kucing @ konsert kucing. ‘meeoowww!! Meeoowww!!! Meoowww!!’ sampai la makanan datang.. lame2 bile da besa dengan sendiri nye anak2 kucing nie da bley taw waktu makan.. tak panggil pon da bley datang sendiri… 


Bab 6: Kucing Biadap
Bagi kucing2 yang liar sikit ( xbrape nak jinak), ‘diorang’ akan ade kat rumah waktu makan je.. abes makan teros blah.. memang xde adab.. kot ye cakap la trima kasih ke hape ke.. base kucing pon jadi larr… grrr….  Kalo macam bapak aku xde kat umah plak, bagi kucing2 xbrape nak jinak nie, ‘dorang’ tetap akan balik waktu makan. Dan paling best,  ade sesetengah tue sanggup tunggu n tido kat rumah (benda yang sangat jarang berlaku).. heheh.. tapi ade jugak yang tengok takde je makanan, teros blah(pemenang Oscar kategori kucing paling biadap)..




Bab 7: Kucing Berhati Manusia
Bagi kucing jinak plak, ‘diorang’ nie memang suke stay kat rumah ala-ala anak dara kampong gitu…hahah! time makan senang je nak panggil (bagi kucing yang tengah tido).. dan yang paling aku suke, ade la kucing seko ni.. malam2 memang suka masuk bilik orang, dan tido sama2.. byase nye ‘diorang’ akan tido kat celah kaki.. tapi kalo ujan, sama ade ‘diorang’ tido atas badan  @ menyandar kat badan orang (sejuk gamaknye).. pagi2 dalam pukul 6 ‘diorang’ akan bangun.. dah macam manusia lak kucing nih… huh!



   >>>BERSAMBUNG


4 comments:

Linda said...

comel kucing di sini... sya pun suka kuncing jugak ...dn suka layan kucing...

h'zulproperty said...

@linda
:same la dgan titeeeeee..... heee,, =D

ChocStrawberries said...

minat kucing eh...wah...

h'zulproperty said...

sgt2 mnat uolls...da 15taon bela kuceng sjak umo 6taon.... lame kan..? heheh!

aNDa KLiK aNDa HeBaT!!!