Friday, 4 November 2011

Hilal Asyraf


Berikut merupakan himpunan novel nukilan Hilal Asyraf... 


                     Mase aku nak promote novel Hilal Asyraf nie, baru aku taw yang novel die dah ade lebey kurang 6 semuanya.. huhu.. Dan dalam keenam2 nie pulak, ade satu je novel yang aku blom bace lagi which is BATU-BATA KEHIDUPAN. So secara keseluruhannye, semua novel hasil tulisan Hilal Asyraf yang aku dah bace semuanya best tahap gaban. Jalan cerita sangat kreatif, tersusun, mudah nak faham n sangat-sangat-sangat menghiburkan.. senang citer, memang takkan rugi beli semua novel karya Hilal Asyraf nie.. TERRRR….BAEK!!! 


KENAPA KURANG PUBLISITI???
                   Sebenarnye, tujuan aku promote novel karya Hilal Asyraf nie bukan sebab nak mintak saham seposen dua dari dia, tapi just nak menambah publisiti novel2 berunsur islamik nie. Tak ramai sebenarnye yang berminat dengan novel2 cam nie. Mungkin sebab dorang engat novel2 macam nie memborinkkan dan takde ape pon yang menarik untuk diceritakan. So nie la tujuan asal aku mempromote supaya yang kat luar2 sana taw dan buka mata bahwasanya, novel nie memang best giler.. ??Korunk je yang tak nak mencuba dan bagi peluang kepada penulis2 islamik nie. 
                    Aku ade gak compare ngan beberapa novel yang TERHANGAT DI PASARAN!! tak sure da berapa kali cetakan tapi banyak gak la.. Ape yang aku kurang faham, macam mane jalan cerita yang sesimple tue bole ade ramai peminat.. Mungkin feel yang ade kat citer tue tak sampai kot kat aku.. hmm ntah lah.. So cadangan aku, tak salah lah kirenya laburkan sikit duit tue untuk beli novel2 camni. kalo tak berani beli novel2 islamik laen, beli je yang aku da suggest nie.. mesti tak menyesal. 100%. hehe

JOM REVIEW!!
so sekarang, tak laen tak bukan. segmen review novel2 atas nie.. 'apa kata AKU?'...


Novel: Terasing
Genre: Thriller
Sinopsis: -
Komen: Fisrt impression, tajuk terasing nie buat aku cam kurang berminat nak baca. Aku tak sure kenapa tapi mungkin tajuk die cam kurang "sengat". tapi, once aku da habes baca novel nie, aku rase cam nak berdiri kat depan penulis novel nie n tabik spring kat dier... Terrrr....Baekkk!!!!






Novel: VT
Genre: Sukan
Sinopsis: - 
Komen: Nie pon lagi satu novel yang aku rase cam malas je nak bace. citer pasal sukan nie kalo ikutkan takde ape pon yang menarik untuk di novelkan. Tapi penulis nie sekali lagi membuktikan yang tajuk tak best tak semestinya citer nye pon tak best. At the end, aku rase memang terhibur dengan novel versi sukan nie.. 5 bintang!



Novel: Batu-Bata Kehidupan
Genre: (blom taw)
Sinopsis: -
Komen: -








Novel: Takdir (Cahaya Yang Tidak Terpadam)
Genre: Epik
Sinopsis: -
Komen: Sekali lagi untuk first impressioon, yang nie aku rase oke. tak la nampak cam kureng sangat. so aku pon bace. hurmm? Epik..! oke teruskan...... habes je. Wow!! best lah menepati citarasa. Tapi cam tak abes jeciter nie..  hmm ade sambungan kot.. yes! tak sabar nak tunggu sekuel TAKDIR. 






Novel: Hero
Genre: Aksi
Sinopsis: -
Komen: Hero??? What?? da takde name laen kerr??? huh! bace je lah... hmm nak taw ape yang aku nak komen...?? Seperti biase, penulis mempamerkan kegeniusan dalam mengolah citer ditambah lak dengan unsur2 sains fiksyen. Memang best lah.. Nie aku bagi 3ratos bintang lah!



Novel: Sinergi
Genre: Drama
Sinopsis: -
Komen: Kenapelah cover die cam nie?? nak beli ke taknak??? hmm... beli jelah... 
****selepas membeli: hmm oke kowt, novel2 dye yang laen sume oke jer..
****habes bace: pergh!!! pergh!! perghhh!!!! macam mane la dye bley terfikir sekian..sekian.. sekian... kalo ekotkan takde ape sangat nak citer pasal kehidupan kampus nie.. tapi..errrr...(tak terkate). huh....sangat UNIK!!




Itulah dier sedikit sebanyak pasal novel Hilal Asyraf nie.. nak taw lebey lanjut, g je teros kat website nie. Abes citer!
##Official website grup lagitilahi: http://langitilahi.com








2 comments:

Anis Nabilah said...

orang kata novel hilal asyraf ni cam hlovate..btul ke??

h'zulproperty said...

sory, agak kurang peka pasal hlovate nie.. nanti saya buat 'research' dulu eh... mungkin ade pnjelasan.. hmm.. dengar komen org ramai pasal hlovate nie cam best.! (agak berminat!!) thnks 4 da comment!

aNDa KLiK aNDa HeBaT!!!